Tuesday 2 August 2016

:Damailah Panglima Itu:

  Setiap yang bernyawa itu pasti akan pergi, tak kira tua ataupun Muda,mahupun ianya seorang anak kecil yang tidak mengenal lagi kehidupan dunia.



  Dua bulan, mungkin masa itu singkat bagi sesetengah orang, mungkin masa itu lama bagi sesetengah orang. Dan itulah yang dikurniakan Allah buat saya dan Isteri.

  Kebahagiaan yang diberikan menyambut Ramadhan Al-Mubarak dengan seorang Cahaya Mata,diraikan Aidil Mubarak bersama dan berakhir dengan kembalinya kepada Yang Esa dan Maha Pemilik segala sesuatu.

  Terkelu lidah,terdiam bicara, terkaku jasad disaat melihat keadaan si anak. Keras kaku kesejukaan. Aku memeluknya dengan penuh erat.m Si Ibu menangis tanpa bicara. Tapi kesedihan itu tidak membawa makna apa. Hanya Senyuman indah buat diriku disaat ku teringat kata Si Ibu " Kita sayangkan manusia,janganlah sayang yang teramat. Sayanglah kerana Allah kerana manusia itu akan pergi buat selamanya".

  Jam 6 pagi bergegas aku dan beberapa rakan ke Hospital untuk mendapatkan pengesahan doktor.

"Anak awak sudah meniggal 6 jam yang lalu kerna masalah penafasan" Doktor muhammad

  Terkejut aku saat terakhir jam 1 pagi Mesir aku dan Istri tersenyum melihat Si dia tidur dengan lenannya selepas disendawakan kekenyangan minum susu ibunya.

Alhamdulillah Allah mudahkan pengurusan Jenazah. Muhammad Umar Al-Fateh bin Syafiq akmal Bin Omar selamat dikebumikan di Kafr Isom Tanta.


Jazakumullah khairan jazak atas Doa kalian, Semoga Allah menganugerahkan Kami ketabahan dan kekuatan.

Thanks alot For Support....

Abah,Abi,
Mak,Ummi.
Adik beradik saya
Adik beradik ISteri saya.

Kami memohon maaf atas ketidak sempatan menemukan kalian Dengan Muhammad Umar Al-Fateh. Semoga kita berjumpa di sana dan bersama dengannya Di sana.

Ameen YA RAbb.

"Damailah dia Sebagai Panglima Pintu Syurga"

23/5/2016
-
2/8/2016

No comments: