Thursday 4 March 2021

Sebenarnya. "Ia Sakit" 1

    Kisah 2 ogos 2016, tidak pernah lekang dek fikiran dan jiwa. Saat ia dipanggil kembali, hati redha tapi igauan dan mimpi tak pernah putus kembali dan kembali. Si anak kecil yang pergi tidak sempat merasai dunia yang penuh dosa ini kerana Allah  inginkan beliau berada di sana menantikan kami semua.


   Langkahku sebenarnya tidak pernah kuat, jiwaku meronta setiap kali melihat si isteri terus menghembus kesedihan beliau. Jiwa aku sudah tidak lagi keruan, dulu aku yang kuat menghadapi segala sesuatu. Tapi semenjak itu semua menjadi agak goyah.

     Allah menduga dengan pelbagai buat hambanya Yang mampu. Kerna itulah aku diuji kerana Allah Maha mengetahui kerna Aku mampu. 

     Hati tidak ingin melihat si isteri menangis lagi kerana kesedihan yang membuaykan aku turut berduka. Langkah otakku mencari solusi, akhirnya percutian tanpa dirancang terus menerus aku laksanakan. 

   Semua tidak lagi aku fikirkan, wang, penjagaan makan,pengajian dan segalanya aku tidak fikirkan lagi. Yang pasti, tiada kesedihan buat beliau. Ibu mana tak sedih pabila anaknya kembali kepada sang pencipta, tambahan pula jauh dari keluarga dan keseorangan dirumah saat aku sibuk menelaah di pusat pengajianku.

"APA YANG AKU TAHU, DUKA SEORANG IBU HARUS DIPELIHARA"


Bersambung.......

No comments: