Thursday 12 November 2020

Hidup

K-E-H-I-D-U-P-A-N


Kalau dah dinamakan kehidupan itu, wajib diselangi dengan Cabaran. Kadang aku terasa cukup susah dah, tapi ada yang lebih susah daripada Aku. Kadang aku mikir itu dan ini, sampai aku Jauh daripadaNYA.

Penat memang Penat, rasa nak kembali Bujang pun ada. Tapi Ini dikatakan Tanggungjawab, maka teruskanlah kerna semuanya dihitung Allah.

Sakit yang mendatang seringkali melemahkan aku dalam segala perihal. Cuma ada yang tahu, tapi tak nampak, ada yang tahu dan faham, ada yang tahu tapi tak memahami. Begitulah manusia, tak semua manusia boleh baca isi hati dan tahu segalanya apa yang berlaku.

Setiap hari mengeluh, kadang terasa putus Asa dah. Tapi dah dinamakan Hamba, maka jangan pernah berasa diri ini Tuan, kerana kita mempunyai Tuan yang Jauh lebih berkuasa dengan segala sesuatu.

Ya Allah kuatkanlah daku dengan menghadapi segala sesuatu.

No comments: